De sociale medier får hele tiden større og større indflydelse på vores hverdag. Det er her, unge mennesker får deres nyheder først, det er her, journalister finder deres historier, det er her, fake news og rygter opstår.
Men det er også på de sociale medier, du finder de personer og målgrupper, du vil i kontakt med.
På denne endags-workshop lærer du at navigere i det store hav af sociale medier. Vi går tæt på shitstorms og trolling, brugere, debatkultur og de traditionelle medier.
Bagefter har du en meget bedre forståelse af de sociale medier. Du ved, hvor du skal aflevere dit budskab og til hvilken målgruppe.
Desuden har du skabt mindst ét konkret opslag, klar til publicering med det budskab du vil ud med.
Kurset skræddersyes til hver kursists virkelighed og hverdag.
Vi sætter fokus på de sociale medier, som er allermest oppe i tiden netop nu, og vi gennemgår eksempler og laver øvelser.
Trolling og dårlig debatkultur – det fylder meget i medierne. Men hvordan skal man reagere, hvis man pludselig står midt i en shitstorm på de sociale medier? Hvordan trappes konflikten op eller ned? Og hvad skal du sikre dig, hvis du giver et interview til et af de “traditionelle” medier, som også vil dele det på de sociale medier?
Skriv for tilbud.
Alle skal selv medbringe en computer. Kurset afholdes i hele landet i gode, egnede kursuslokaler nær virksomheden.
Afholdes ved mindst 3 deltagere, max 12 på én gang.
Undervisere er journalist Stine Bolther plus en ekstern underviser med speciale i SOME.